FAQ items aan het laden...
U bent klant2021-09-08T19:31:44+02:00

Vanwege uw financiële situatie krijgt u wekelijks een voedselpakket. Met u is afgesproken bij welke locatie u het voedselpakket afhaalt. De locaties en tijden waarop de pakketten worden uitgereikt, vindt u hier.

Andere hulp

Kijk voor andere hulp op de pagina Hulp vragen.

Voedselverwerving

Stichting Voedselbank Dronten maakt geen winst. De onbetaalde vrijwilligers van Voedselbank Dronten stellen de voedselpakketten samen. Het voedsel is door ons ontvangen van landelijke en plaatselijke supermarkten of agrarische bedrijven. Verder worden we gesteund door inzameling van producten bij winkelacties, door kerken, door scholen en verenigingen enzovoort.

Contact met Voedselbank Dronten

Over alle zaken rond het voedselpakket kunt u contact opnemen met onze afdeling Klantenzorg: klantenzorg@voedselbankdronten.nl of 06 – 48 20 94 85. Wij proberen u zo goed mogelijk te helpen. Als er toch iets misgaat vragen we u contact op te nemen met onze afdeling Klantenzorg. Komen we er samen niet uit, dat kunt u een schriftelijke klacht indienen bij het bestuur van Voedselbank Dronten.

Klik hier voor de tekst van de klachtenprocedure

Kwaliteit van het voedsel

Het voedsel dat wij verwerven heeft vaak een beperkte houdbaarheidsdatum. Dit wil zeggen: de datum die op het product vermeld staat, is verstreken of bijna verstreken. Dit wil NIET zeggen dat het product niet meer veilig gebruikt kan worden. De voedselbank doet er alles aan om voedsel uit te geven dat nog gebruikt kan worden. Hierdoor hebben wij ook van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit een groen keurmerk gekregen.  U kunt er dus vanuit gaan dat het voedsel dat verstrekt wordt, goed te gebruiken is.

Mocht er toch twijfel zijn aan de houdbaarheid van een product, kijk dan op de pagina Voedselveiligheid.

Let op

Het vlees uit de diepvries hoort bij de categorie ‘Beperkt houdbaar, diepvriesproducten’. Vries het meteen in, wanneer u het niet dezelfde dag gebruikt.